Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Mahfi Eğilmez üç siyasetçiyi işaret etti: ‘Onlar iş başındaysa sepetinizde altın olsun’

Ekonomist Mahfi Eğilmez, İsrail’in İran’a düzenlediği askeri operasyonun ardından altın fiyatlarındaki yükselişe dikkat çekerek, “Sepetinizde sigorta olarak biraz altın bulunmasında yarar var” değerlendirmesinde bulundu.

Piyasalarda gerginlik tırmanıyor: Petrol piyasası için en büyük kabus!

İsrail’in İran’a saldırılarının ardından gözler, özellikle küresel petrol ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ticareti açısından kilit öneme sahip Hürmüz Boğazı’na çevrildi.

Balık avcılığında hamsi zirvedeki yerini korudu

Türkiye denizlerinde, son 10 yılda en çok avlanan türde 1 milyon 689 bin 98 tonla hamsi liderliğini sürdürürken, bu balığı çaça, palamut, sardalya, istavrit ve lüfer takip etti.

Gazze’de fiyatlar uçtu

Filistin Merkezi İstatistik Kurumu’nun açıkladığı verilere göre, Mayıs 2025’te ülke genelindeki yıllık enflasyon oranı yüzde 47,6’ya yükseldi. Bu oran, Nisan ayındaki yüzde 35,7’lik artışa göre sert bir yükselişi temsil ediyor. En büyük fiyat …

Devlet tahvili getirilerindeki artışa ekonomik uyarı

Japonya Ekonomiyi Canlandırma Bakanı Ryosei Akazawa, Japon devlet tahvili getirilerindeki keskin artışların ekonomi üzerinde istenmeyen bir etki yaratabileceğini söyledi. Akazawa, şu ifadeleri kullandı, JAPONYA’NIN BORÇ FİNANSMAN MALİYETİNİ …

Çin otomotiv sanayisinde çift haneli büyüme rüzgarı

Çin Otomobil Üreticileri Birliği CAAM verilerine göre, Çin’de araç satışları Mayıs 2025’te bir önceki yıla göre %11,2 artışla 2 milyon 686 bin adede ulaştı. Bu yükseliş, Nisan ayındaki %9,8’lik artışın ardından otomotiv sektöründeki ivmenin sürdüğünü …