Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Küresel piyasalarda gözler ECB’nin Merkez Bankacılığı Forumu’na çevrildi

ABD’nin yönetiminin korumacı ticaret politikası kapsamında attığı tarife adımlarının uzun ve ortam dönem etkilerine yönelik belirsizlik küresel ekonomi aktörlerinin odağında bulunmayı sürdürürken, Avrupa Birliği (AB) ve Japonya gibi ABD’nin önemli …

Türk-İş’ten kamu işçisine zam açıklaması

600 bin kamu işçisi ve ailesinin ekonomik koşulları kamu tarafı ile süren iş görüşmelerinin sonucuna bağlı. Kamu temsilcisi Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenler Sendikası (TÜHİS) ile İşçi sendikaları Türk-İş ve Hak-İş arasındaki Toplu …

‘Bu bir çökme operasyonu’

Boğazın ikonik yapılarından Hotel Les Ottomans bugün ihaleye çıkıyor Ünal Aysal, piyasa değeri 180 milyon dolar olan yapının çok düşük tekliflere gitme ihtimali için bir ‘çökme operasyonu var’ dedi.

Doğrudan satışlar hakkında yönetmelik taslağıyla gerekçesiz cayma!

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz ve TÜKONFED Başkan Vekili İbrahim Güllü, Doğrudan Satışlar Hakkında Yönetmelik Taslağı hakkında açıklamalarda bulundu. Yeni yönetmelikle tüketiciler satın aldıkları ürün ya da hizmetten 30 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin cayabilecek.

CHP’li Bağcıoğlu’ndan TSK muvazzaf ve emekli personel için dikkat çeken açıklama

CHP Genel Başkan Yardımcısı Yankı Bağcıoğlu, TSK mensuplarının özlük ve sosyal haklarına ilişkin yaşanan mağduriyetlere ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bağcıoğlu, şunları kaydetti: “TSK personeli, vatanın bekası ve milletimizin güvenliği için gece …

‘Aflatoksin’ ihracatı kısıtlayabilir

Tarım ürünleri ihracatında yaşanan kalıntı sorunu, alınan tedbirlere rağmen sona ermedi. Kuru incir ihracatında uygulanan sıkı kontrole rağmen Aflatoksin ve Okratoksin-A uygunsuzluğu bildirimlerinde artış yaşanması, Avrupa Birliği’ne ihracat kısıtlamaları gibi ciddi tedbirleri gündeme getirirken, alınan önlemlerin sahada tam anlamıyla uygulanmadığı da ortaya çıktı.